Mindenki számára kihívás lehet, amikor egy teljesen új csapatba, illetve munkakörnyezetbe kell integrálódnia. Sok mindent hozunk a magánéleti közegünkből, abból hogyan nőttünk fel és milyen háttérből jövünk. Nem mindig egyszerű beleszokni egy új helyzetbe, új emberekkel, pont ezért szeretnénk ellátni téged pár jó tanáccsal, hogy egyszerűbb dolgod legyen a későbbiekben a beilleszkedéssel.
Legyél nyitott mások felé
Fontos, hogy ne legyen beszűkült a gondolkodásmódod, amikor mások személyiségéről van szó. Mindannyian más-más múlttal rendelkezünk, különböző élethelyzetekből jövünk, ezért is vagyunk annyira különbözőek sokszor. Ha te a kék színt szereted, ne ítélj el azért mást, mert ő a sárgát. Attól még, hogy valakinek nem hasonló az ízlése, vagy gondolkodásmódja, mint a tiéd, lehet érdekes és jó személyiség, akivel el lehet beszélgetni, csak nem feltétlen azokról a témákról, amelyekhez már hozzászoktál. Nem kell, hogy a kollégáid a legjobb barátaid legyenek, de ahhoz, hogy harmonikus legyen a munka köztetek, illetve jó hangulatban teljen el egy nap fontos, hogy megtaláljátok az összhangot, szóval legyél nyitott a másikra, mert ezáltal ő is sokkal könnyeben fog nyitni feléd.
Legyél csapatjátékos
Amennyiben csapatban kell dolgoznod és példának okán rád kevesebb, vagy gyorsabban elvégezhető munka jutott, abban az esetben éreztesd csapattársaiddal, hogy segítséget nyújtasz szívesen a fennmaradó feladatokban. Hidd el viszonozni fogják ezt a segítséget, amikor neked is szükséged lesz rá.
Ne félj segítséged kérni
Szokták mondani, hogy „Csak az nem követ el hibát, aki nem dolgozik.”. Nincs semmi baj vele, ha néha neked is becsúszik egy-két véletlen baki, viszont mindig jelezd ezt a vezetőd felé és inkább kérj segítséget, hogy a felemerült kérdést minél előbb meg tudjad oldani és korrigálva legyen. Sokszor az elhallgatott hibák később jönnek elő és más embereknek is kárt okozhatsz vele a munkakörnyezetedben, így jobb időben kiküszöbölni ezeket a problémákat, hogy a későbbiekben ne legyen belőle olyan baj, amiért nem néznek rád jó szemmel. Még a legjobbakkal is előfordul néha, hogy mellé ütnek valamit, vagy rossz gombot nyomnak meg stressz hatása alatt. Legyél őszinte, mert annak hosszútávon sokkal nagyobb eredménye van, mint az elsumákolt hibáknak.
Ne ragaszd rá a rossz kedved másokra
Ha rossz napod van nem baj, hogy jelzed mások felé kedvesen, hogy ez most nem a te napod, viszont figyelj oda, hogy mások napját ne rontsd el a saját problémáiddal. Mindig jönnek nehézségek a mindennapokban, amelyek sokszor letudják húzni a hangulatod és az életkedved, de figyelj oda, hogy másoknak add meg ugyanúgy a tiszteletteljes kommunikációt ezeken a napokon. Ha morogva, agresszíven, vagy arrogánsan kommunikálsz munkatársaiddal akkor egy nap bőven elég rá, hogy kellemetlen és stresszes légkör alakíts ki akár egy csapaton, de irodán belül is. Nincs szükség rá, hogy úgy csinálj, mintha minden rendben lenne, de figyelj a modorodra és a hangnemedre.
Végezd el a munkád időben
A legtöbb munkahelyen akkor harmonikus a munka, ha mindenki időben elvégzi azt. Ha te késel valamivel, valószínűleg valaki más munkáját nehezíted meg vele. Figyelj oda, hogy pontos legyél és ne késd le a deadline-okat. Amennyiben kicsit szétszórtnak érzed magad és tudod mindenképp csúszni fogsz valamivel, abban az esetben mindenképp jelezd az illetékes kolléga felé, akinek számít, hogy te hogyan végzel az aktuális feladatoddal.
Kérdezz!
Rengeteg dolog van, amit csak idővel fogsz megtanulni a munkahelyeden. Jó, ha megtudod ugrani az előtted lévő akadályokat, viszont semmi baj nincs vele, ha kérdezel. Inkább kérdezz meg többször valamit, hogy biztos legyél benne, hogy jól csinálod a munkád, minthogy hibát kövess el, mert féltél kérdezni.
Hagyd a munkád átadható állapotban
A legjobb, ha munkádat általában átadható állapotban hagyod, mert ha megbetegszel, vagy valami történik veled, aminek okán ki kéne maradnod a munkából, sokkal egyszerűbb így átvennie a munkatársaidnak feladataid folytatását ameddig te kimaradsz a munkából.
Legyél nyitott a tanulásra/fejlődésre
A kimaradhatatlan jó tanács egy új munkahelyre való beilleszkedéshez az alázatosság. Mindig legyél nyitott a tanulásra és a fejlődésre. Ne legyél öntelt és ne hidd azt, hogy te tudsz már mindent. Fogadd meg a tanácsokat, gondold át a kritikákat, mert mindig, mindenkinek van még hova fejlődni.
Reméljük adtunk pár jó tanácsot és sok sikert kívánunk az új munkahelyeden!